شاياشايا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 24 روز سن داره

شاياجون

تقديم به شايا جون وهمه فرزندان خوب ايراني

1391/11/25 8:00
نویسنده : مريم ارشدي
481 بازدید
اشتراک گذاری
تقديم به شايا جون و همه فرزندان خوب ايراني

بوسیدن فرزندان و محاسن معنوي آن


یا رسول الله(ص)! من ده فرزند دارم، كه تا كنون هیچ یك از آن ها را نبوسیده ام؛ حضرت فرمودند: من چه كنم كه خدا مهربانی را از دل تو بر گرفته است!!!

 از آنجایی كه بوسیدن فرزندان تأثیر فراوانی بر تربیت آنان می گذارد اهل بیت (ع) برای بوسیدن فرزندان پاداش و اجر ویژه ای بر شمرده اند. در این مجال به چند روایت اشاره می كنیم:

در متون دینی، در مورد سیره رسول الله (ص) آمده است: روزی پیامبر (ص) امام مجتبی و سیدالشهداء(ع) را می بوسیدند یكی از اصحاب به نام اقرع بن حابس عرض كرد: یا رسول الله(ص)! من ده فرزند دارم، كه تا كنون هیچ یك از آن ها را نبوسیده ام؛ حضرت فرمودند: من چه كنم كه خدا مهربانی را از دل تو بر گرفته است؟

حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: فرزندانتان را زیاد ببوسید؛ خداوند متعال به ازای هربوسه یك درجه در بهشت به انسان می دهد، كه اندازه ی پانصد سال راه است.

حضرت امیرمؤمنان(ع) می فرمایند: كسی كه فرزندش را ببوسد برای او یك حسنه به حساب می آید و كسی كه موجب سرور و شادمانی فرزندانش شود، خداوند در روز قیامت او را شادمان خواهد كرد.

حضرت امام صادق(ع) به نقل از پیغمبر (ص) می فرمایند: كسی كه فرزندانش را ببوسد، خداوند در نامه عمل او یك حسنه می نویسد.

منبع: فرهنگ نیوز

پسندها (1)

نظرات (4)

مامان آنیسا
30 بهمن 91 13:49
جالب بود
مامان آراد(خاطره)
30 اسفند 91 1:28
دلت شاد لبت خندان بماند برایت عمر جاویدان بماند خدا را میدهم سوگند بر عشق هر آنخواهی برایت بماند بپایت ثروتی افزون بریزد که چشم دشمنت حیران بماند تنت سالم سرایت سبزه باشد برایت زندگی آسان بماند تمام فصل سالت عید باشد چراغ خانه ات تابان باشد سال نو مبارککککککککک
نرگس مامان باران
3 فروردین 92 15:18
سلام عزیزم سال نو مبارک امیدوارم سال جدید سالی پر از خنده و شادی براتون باشه دوستتون دارم
مامان بنیتا
25 فروردین 92 17:07
سلام..ماشالا خیلی دختر نازی دارین..خدا براتون حفظش کنه خیلی ممنون که به وبلاگ دخترم اومدین و تولدشو تبریک گفتین من شایا جونو به لیست دوستای بنیتا اضافه کردم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به شاياجون می باشد